Учасники декларації

УКРАЇНСЬКА ДЕКЛАРАЦІЯ

за безпеку дорожнього руху

Ми представники органів державної влади та місцевого самоврядування, міжнародних організацій, громадських об’єднань, освітніх та науково-дослідних установ, підприємств транспортної галузі та дорожнього господарства, професійних асоціацій, засобів масової інформації та громадяни України,

ВІДЗНАЧАЮЧИ важливість глобальних ініціатив, висунутих у рамках Десятиліття дій із забезпечення безпеки дорожнього руху ООН на 2011-2020 роки, проголошеного резолюцією Генеральної Асамблеї ООН від 10 травня 2010  року № A/RES/64/255 «Підвищення безпеки дорожнього руху в усьому світі»,

БЕРУЧИ ДО УВАГИ положення Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС, Угоди про Коаліцію депутатських фракцій "Європейська Україна" від 27.11.2014 р., Плану законодавчого забезпечення реформ, затвердженого постановою Верховної Ради України 4 червня 2015 року № 509-VIII, рекомендації парламентських слухань на тему: «Стан і перспективи забезпечення в Україні безпеки дорожнього руху», схвалених постановою Верховної Ради України від 13 квітня 2016 року № 1091-VIII, а також рекомендації Європейської конференції міністрів транспорту (ЄКМТ) від 26 квітня 2002 року,

Макет декларации1 ПОДІЛЯЮЮЧИ стурбованість світового співтовариства та міжнародних організацій, таких як Генеральна Асамблея ООН, ВООЗ, Світовий Банк, Європейська рада з безпеки дорожнього руху та інших, викликану загрозливими тенденціями у сфері безпеки дорожнього руху,

ПІДТРИМУЮЧИ зусилля органів законодавчої та виконавчої влади України, спрямовані на підвищення рівня безпеки дорожнього руху в нашій державі та вдосконалення державної політики у цій сфері,

УСВІДОМЛЮЮЧИ, що за сьогоднішніми прогнозами, без прийняття невідкладних заходів дорожньо-транспортні пригоди стануть п’ятою провідною причиною смертності до 2030 року, твердо наполягаючи на тому, що життєво важливо привернути увагу до необхідності забезпечення безпеки дітей, як найбільш вразливих учасників дорожнього руху, які спрямовані на їх захист, і сприяти досягненню мети Десятиліття дій із забезпечення безпеки дорожнього руху 2011-2020,

ПІДТВЕРДЖУЮЧИ необхідність подальшої активізації міжнародного співробітництва та обміну інформацією з питань безпеки дорожнього рух,

ПРАГНУЧИ досягти кращих показників у забезпеченні безпеки дорожнього руху в цілому і, приділяючи особливу увагу створенню безпечних умов пересування найуразливішим учасникам дорожнього руху в період Десятиліття дій із забезпечення безпеки дорожнього руху 2011-2020,

МАЮЧИ НАМІР побудувати роботу на основі найбільш важливих досліджень і, з бажанням досягти кращих показників у забезпеченні безпеки дорожнього руху в період Десятиліття дій із забезпечення безпеки дорожнього руху 2011-2020,

КОНСТАТУЄМО, що,

попри всі заходи і зусилля, Україна поки що має один з найвищих рівнів смертності населення від дорожньо-транспортного травматизму серед країн Європейського регіону, який складає від 11 до 15 осіб на 100 тис. населення і останнім часом намітилася тенденція до зростання цих показників,

на вразливих користувачів доріг, таких як пішоходи та велосипедисти, припадає більше 40% усіх смертельних ДТП, що теж у кілька разів перевищує середньоєвропейські показники;

при ухваленні державних, регіональних та місцевих програм з підвищення безпеки дорожнього руху не достатньо уваги приділяється питанням наукового та фінансового забезпечення і супроводу цих програм;

державними органами дуже повільно впроваджується передовий світовий досвід та новітні технології, які можуть забезпечити суттєве підвищення безпеки дорожнього руху та захист вразливих користувачів доріг;

органи державної влади та місцевого самоврядування усе ще недооцінюють роль неурядових громадських організацій, що опікуються питаннями безпеки дорожнього руху

ВВАЖАЄМО ЗА ДОЦІЛЬНЕ:

1. Звернутись до Президента України, Прем’єр-міністра України, членів Уряду, депутатів Верховної Ради, керівників органів місцевого самоврядування з проханням активізувати діяльність, спрямовану на виконання рекомендацій, викладених у доповідях, звітах та резолюціях ООН, ВООЗ, Світового Банку з питань безпеки дорожнього руху, та в Глобальному плані ООН щодо здійснення Десятиліття дій із забезпечення безпеки дорожнього руху 2011-2020 рр,

Відповідно до духу цієї Декларації ми заявляємо про свою рішучість дотримуватися принципів, викладених у 10-ти стратегіях забезпечення безпеки дорожнього руху в світі

1. Контроль швидкості.

встановлення та забезпечення дотримання меж швидкості залежно від функції кожної дороги;

встановлення та забезпечення дотримання максимальної швидкості в 40 км на годину на дорогах з високою концентрацією пішоходів;

забезпечення дотримання меж швидкості за допомогою використання камер автоматичної фіксації порушень швидкісного режиму;

будівництво або реконструкція доріг для включення технічних засобів, що обмежують швидкість, таких як світлофори, кільцеві розв’язки і штучні піднесення на проїжджій частині.

2. Заходи щодо контролю у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції:

встановлення та забезпечення дотримання меж вмісту алкоголю в крові не більше 0,2 проміле;

забезпечення виконання заходів щодо керування транспортним засобом в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції шляхом створення пунктів медичного контролю із застосуванням вибіркових перевірок з допомогою приладів, що визначають наявність алкоголю за допомогою спеціальних технічних засобів;

законодавче обмеження продажу алкоголю шляхом встановлення мінімального віку для його придбання, регулювання видів закладів з продажу алкоголю і годин їх роботи.

3. Використання захисних шоломів велосипедистами і мотоциклістами:

забезпечення наявності та доступності мотоциклетних і велосипедних шоломів для різних категорій учасників дорожнього руху;

підтримка громадських ініціатив щодо використання мотоциклетних і велосипедних шоломів, надання захисних касок для дітей безкоштовно або зі знижкою.

4. Використання спеціальних сидінь для перевезення дітей в автомобілі:

забезпечення обов’язкового використання спеціальних сидінь для дітей у всіх приватних автомобілях;

прийняття визнаних у міжнародних стандартів виробництва спеціальних автомобільних сидінь для дітей;

забезпечення наявності та доступності спеціальних дитячих автомобільних сидінь;

сприяння системам оренди дитячих автомобільних сидінь та інформування сімей про їх використання.

5. Поліпшення здатності бачити і бути видимим:

використання світлоповертальних елементів на одязі і таких предметах;

використання фар на велосипедах, а також передніх, задніх відбивачів і відбивачів на колесах;

використання в денний час габаритних вогнів на мотоциклах і автомобілях;

наявність в усіх автомобілях світлоповертальних жилетів по кількості місць та використання їх під час зупинки в темну пору доби на погано освітлених ділянках доріг.

6. Покращення дорожньої інфраструктури:

здійснення заходів, таких як світлофори, кільцеві транспортні розв’язки, штучні нерівності на проїжджій частині, пішохідні переходи, надземні переходи, розділові смуги і вуличне освітлення на дорогах з інтенсивним рухом;

як підняті тротуари для пішоходів, виділені смуги для пішоходів та велосипедистів і бар’єри для розділення транспортних потоків, що рухаються в різних напрямках;

створення вільних від автомобілів зон для посилення безпеки пішоходів;

інвестиції в безпечний громадський транспорт.

7. Пристосування конструкції автомобіля:

прийняття вимоги створювати на автомобілях енергопоглинаючі зони деформації для захисту пасажирів у разі дорожньо-транспортної пригоди;

зміна конструкції передньої частини автомобіля більш безпечної для пішоходів;

обладнання автомобілів камерами та акустичною сигналізацією для виявлення і попередження про невеликі об’єкти, не видимі в дзеркала заднього огляду;

установка на автомобілях алкогольних блокіраторів на випадок спроби керування автомобілем в стані алкогольного сп’яніння.

8. Зменшення ризиків для водіїв-початківців:

приведення у відповідність до європейських стандартів категорій транспортних засобів, а також умови доступу громадян до керування певними категоріями транспортних засобів, у тому числі й вікові обмеження;

водіння автомобіля в присутності відповідального дорослого протягом певного періоду під час навчання водінню;

обмеження водіння автомобіля в нічний час та з пасажирами;

вимога нульової терпимості до будь-яких порушень правил дорожнього руху, включаючи відправку текстових повідомлень по мобільному телефону під час керування автомобілем.

9.Надання належної допомоги потерпілим внаслідок дорожньо-транспортних пригод:

створення єдиного інформаційного простору за направленням медичного забезпечення в сфері безпеки дорожнього руху;

удосконалення системи медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів шляхом вдосконалення нормативно-методичного забезпечення медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв автотранспортних засобів, впровадження системи менеджменту якості роботи з медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів.

вдосконалення системи підготовки кандидатів у водії, водіїв та інших учасників дорожнього руху з надання першої медичної допомоги постраждалим в результаті дорожньо-транспортних пригод, забезпечення взаємодії з зацікавленим центральним органам виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями різних форм власності, які здійснюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом при організації процесу підвищення рівня компетентності кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів.

поліпшення ефективності функціонування єдиної системи надання учасникам дорожнього руху інформації, впровадження сучасних технологій інформаційного управління дорожнім рухом, зокрема інформації про місця підвищеної аварійності (концентрації дорожньо-транспортних пригод), стан доріг, погодні умови, аварійну ситуацію, пункти екстреної зв’язку, розташування закладів охорони здоров’я тощо), а також удосконалення профілактичної та освітньої діяльності, медичного, інформаційного, нормативно-правового забезпечення, створення досконалої системи збереження життя і здоров’я населення.

10. Спостереження за дітьми поблизу доріг:

посилення ролі батьків та інших осіб, які доглядають за дітьми для забезпечення безпеки дітей в складних дорожніх умовах.

Підтримайте Українську декларацію за безпеку дорожнього руху нижче за домогою форми і приєднайтеся до наших підписників.



* - поля обов'язкові для заповнення На даний момент кількість підписів декларації - 14