Проект наказу Міністерства охорони здоров’я “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки водіїв з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод”

 

Статус: Проект - громадське обговорення

 

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
м.Київ


Повідомлення про оприлюднення

Проект наказу Міністерства охорони здоров'я "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки водіїв з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод"

Пояснювальна записка

Аналіз регуляторного впливу


Повідомлення про оприлюднення

регуляторного акта – проекту наказу Міністерства охорони здоров'я

"Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки водіїв з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод"

Проекту регуляторного акту – наказу Міністерства охорони здоров'я "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки водіїв з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод" прийнятий на виконання статті 48 Закону України "Про дорожній рух", пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, з метою удосконалення медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, своєчасного надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод.

Пропозиції та зауваження щодо положень постанови надсилайте до:

Міністерства охорони здоров'я України,

Державне підприємство "Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій" МОЗ України,

за адресою: вул. Михайла Грушевського, 7, м. Київ, 01021,

E-mail: office@www.umcbdr.com.ua

Контактна особа: – Квітка Микола Іванович, тел. (044) 254-05-98.

Проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров'я України в мережі Інтернет www.moz.gov.ua

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються до 26.08.2016 у письмовому та/або електронному вигляді.


ПРОЕКТ

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки водіїв з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод

Відповідно до статті 48 Закону України "Про дорожній рух", пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, з метою удосконалення медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, своєчасного надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Методичні рекомендації щодо підготовки водіїв з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод (далі – Методичні рекомендації), що додаються.

2. Медичному департаменту (В. Кравченко):

1) забезпечити подання цього наказу у встановленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

2) надіслати цей наказ заінтересованим центральним органам виконавчої влади для подальшого доведення їх до підприємств, установ та організацій різних форм власності, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, та рекомендувати використовувати його у практичній роботі при організації підготовки та підвищення рівня компетентності кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів.

3. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, керівникам структурних підрозділів з питань охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій організувати вивчення цього наказу та забезпечити його виконання.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

В.о. Міністра В. ШАФРАНСЬКИЙ


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки водіїв з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки водіїв з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод" (далі – проект акта) розроблено відповідно до статті 48 Закону України "Про дорожній рух".

Проектом акта передбачається врегулювати процеси підготовки водіїв та інших учасників дорожнього руху з надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод (далі – Методичні рекомендації), процедури організації та проведення підвищення рівня компетентності зазначеної категорії осіб, поглиблення і розширення знань, умінь та навичок, набуття ними досвіду невідкладних дій в порядку само- та взаємодопомоги, припинення дії шкідливого чинника, врятування життя постраждалого чи хворого, усунення та профілактику ранніх ускладнень, які загрожують життю, порушень і розладів життєво важливих функцій організму, попередження додаткового травмування та погіршення стану потерпілого чи хворого.

Методичні рекомендації розроблені з урахуванням вимог Законів України "Про охорону праці", "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", "Про екстрену медичну допомогу", "Про дорожній рух", Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року № 5403-VI, постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 року № 1115 "Про затвердження Порядку підготовки та підвищення кваліфікації осіб, які зобов'язані надавати домедичну допомогу", постанови Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001 "Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом", наказу Міністерства охорони здоров'я України від 16 червня 2014 року № 398 "Про затвердження порядків надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 липня 2014 року за № 750/25527.

В умовах проведення в Україні антитерористичної операції принципово важливим постало питання удосконалення системи підготовки кандидатів у водії, водіїв та інших учасників дорожнього руху з надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних

пригод, забезпечення взаємодії з заінтересованим центральним органам виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями різних форм власності, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом при організації процесу підвищення рівня компетентності кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу розроблений з метою:

підготовки та набуттям кандидатами у водії, водіями та іншими учасниками дорожнього руху необхідних знань і практичних навичок з надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод;

удосконалення медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, своєчасного та якісного надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод.

Шляхи досягнення – прийняття цього наказу.

3. Правові аспекти

На сьогодні у сфері правового регулювання з питань медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху діють:

Основи законодавства України про охорону здоров'я;

Закон України "Про дорожній рух";

Закон України "Про автомобільний транспорт";

Закон України "Про охорону праці";

Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування";

Закон України "Про екстрену медичну допомогу";

Кодекс цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року № 5403-VI;

постанова Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 року № 1115 "Про затвердження Порядку підготовки та підвищення кваліфікації осіб, які зобов'язані надавати домедичну допомогу";

постанова Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1001 "Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом";

наказ Міністерства охорони здоров'я України від 16 червня 2014 року № 398 "Про затвердження порядків надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 липня 2014 року за № 750/25527.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту акта не потребує додаткових витрат з державного бюджету.

Реалізація тих заходів, які потребують фінансування, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету у межах бюджетних призначень, передбачених на відповідний рік, з урахуванням підготовленого належним чином фінансово-економічного обґрунтування, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект акта потребує погодження з Міністерством інфраструктури України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Антимонопольним комітетом України.

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць України.

61. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7.3апобігання корупції

Проект акта не містить ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект акта потребує проведення консультацій з громадськістю. Проект акта розміщений на офіційному веб-сайті МОЗ України www.moz.gov.ua для громадського обговорення.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта потребує погодження з Спільним представницьким органом всеукраїнських профспілок та профспілкових об'єднань для ведення колективних переговорів та соціального діалогу на національному рівні та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття зазначеного проекту акта зумовлено необхідністю вдосконалення законодавства, що регламентує організацію підготовки та підвищення рівня компетентності кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів заінтересованими центральними органами, підприємствами, установами та організаціями різних форм власності, що здійснюють

перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, та рекомендується використовувати його у практичній роботі.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу сприятиме подальшому розвитку системи охорони здоров'я, вдосконаленню медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, підвищенню професійного рівня та відповідальності кандидатів у водії, водіїв транспортних засобів та інших учасників дорожнього руху з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод.

Забезпечення виконання положень Методичних рекомендацій дозволить зменшити кількість людських втрат внаслідок дорожньо-транспортних пригод і не потребуватиме додаткових коштів з державного та місцевих бюджетів, суттєвого удосконалить стан організації медичної допомоги під час дорожньо-транспортних пригод.

В.о. Міністра Віктор ШАФРАНСЬКИЙ

 


АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки водіїв з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод"

1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

Медичне забезпечення транспортного процесу займає важливе місце у соціальній сфері і забезпеченні дотримання конституційних гарантій громадян України.

Міністерство охорони здоров'я України є центральним органом виконавчої влади є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я.

Масштаби дорожньо-транспортного травматизму та смертності внаслідок ДТП в Україні випереджають показники європейських держав. Зростаюча з кожним роком аварійність стає однією з серйозних соціально-економічних проблем держави. Безпека дорожнього руху – це система дій із забезпечення безпечного переміщення людей та вантажів механічними транспортними засобами, а також людей без транспортних засобів дорогами, що регламентується спеціальними адміністративно-правовими нормами й забезпечується державними органами виконавчої влади.

Прийняття зазначеного проекту акта зумовлено необхідністю вдосконалення законодавства, що регламентує організацію підготовки та підвищення рівня компетентності кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів заінтересованими центральними органами, підприємствами, установами та організаціями різних форм власності, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, та рекомендується використовувати його у практичній роботі.

2. Цілі та завдання прийняття цього акта

Прийняття наказу сприятиме подальшому розвитку системи охорони здоров'я, вдосконаленню медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, підвищенню професійного рівня та відповідальності кандидатів у водії, водіїв транспортних засобів та інших учасників дорожнього руху з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод.

Забезпечення виконання положень Методичних рекомендацій дозволить зменшити кількість людських втрат внаслідок дорожньо-транспортних пригод і не потребуватиме додаткових коштів з державного та місцевих

бюджетів, суттєвого удосконалить стан організації медичної допомоги під час дорожньо-транспортних пригод.

Вжиті заходи позитивно сприятимуть вирішенню проблемних питань у сфері безпеки дорожнього руху та усуненню недоліків діючого законодавства.

3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей

Єдиним оптимальним способом досягнення цілі правового регулювання у цій сфері є прийняття наказу Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки водіїв з питань надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод".

4. Механізм і заходи, які забезпечують розв'язання проблеми

Розв'язання проблеми планується вирішити шляхом прийняття наказу, тим самим закріпити методику підготовки водіїв та інших учасників дорожнього руху з надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод, врегулювати процедури організації та проведення підвищення рівня компетентності зазначеної категорії осіб, поглиблення і розширення знань, умінь та навичок, набуття досвіду невідкладних дій в порядку само- та взаємодопомоги, припинення дії шкідливого чинника, врятування життя постраждалого чи хворого, усунення та профілактику ранніх ускладнень, які загрожують життю, порушень і розладів життєво важливих функцій організму, попередження додаткового травмування та погіршення стану потерпілого чи хворого.

5. Обґрунтування можливості досягнення цілей у разі прийняття регуляторного акта

Впровадження та виконання вимог акта не передбачає виділення додаткових коштів з державного бюджету. Можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта не прогнозується. Прийняття проекту акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

Зовнішні фактори на проект наказу не впливають.

Державний контроль та нагляд за додержанням вимог акта буде здійснюватися Міністерством охорони з здоров'я України.

6. Очікувані результати

Очікувані результати прийняття регуляторного акта визначено із застосуванням методу вигод та витрат і наведено у таблиці:

Сфери впливу Очікувані позитивні результати Очікувані негативні

результатиІнтереси громадян (споживачів)Встановлення єдиних методологічних підходів, пов'язаних з організацією та проведенням підготовки водіїв та інших учасників дорожнього руху з надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод.ВідсутніІнтереси суб'єктів господарюванняУдосконалення організації підготовки та підвищення рівня компетентності кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів підприємствами, установами та організаціями різних форм власності, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, та рекомендувати використовувати його положення у практичній роботі.ВідсутніІнтереси державиВирішити відповідні суперечності у нормативно-правових актах щодо медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, сприятиме подальшому розвитку системи охорони здоров'я, вдосконаленню медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, дозволить зменшити кількість людських втрат внаслідок дорожньо-транспортних пригод і не потребуватиме додаткових коштів з державного та місцевих бюджетів, суттєвого удосконалить стан організації медичної допомоги під час дорожньо-транспортних пригод.Відсутні

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.

Термін дії проекту акта необмежений (безтерміновий).

8. Показники результативності акта

Прогнозні значення показників наступні:

надходження до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів передбачаються від сплати відповідних податків та внесків;

кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта, – всі суб'єкти господарювання, господарська діяльність яких пов'язана процесами організації та проведення підготовки з питань домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод.

Підготовка організовується та проводиться згідно до укладених договорів з метою досягнення економічних та соціальних результатів, одержання прибутку.

Вартість робіт та послуг встановлюється на базі економічно обґрунтованих витрат, пов'язаних з їх наданням. Кошторис послуг формується з урахуванням витрат та отримання прибутку за підготовку одного слухача за один курс.

Проект акта знаходиться на офіційному веб-сайті МОЗ України в мережі Інтернет (www.moz.gov.ua) для проходження процедури громадського обговорення. Окрім цього, після прийняття проекту акта його буде офіційно опубліковано згідно з законодавством.

9. Заходи відстеження результативності акта

Базове відстеження буде проведене після набуття чинності регуляторного акта.

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Спеціальне залучення наукових установ не передбачається.

В.о. Міністра Віктор ШАФРАНСЬКИЙ
Завантажити: dn_20160729_0_dod.pdf ( 242.4 Kb )