Забезпечення безпеки дорожнього руху і стан здоров’я водія.

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО

УКРАЇНСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ та ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ”

01021, м. Київ, вул. М.Грушевського, 7 тел/ф. 254-05-09, 254-05-98

Р/р 26002000130005 в КФ АКБ “ЧБРР” МФО 380203 ЄДРПОУ 32310570

_______________ № ________

Одним із основних факторів забезпечення безпеки дорожнього руху є стан здоров'я водія. Саме тому законодавчо передбачено медичні огляди водіїв транспортних засобів.

Безпека дорожнього руху починається з видачі Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом (ф. 0-83/о), а правильна організація проведення щозмінних передрейсових (післярейсових) медичних оглядів є однією з основних ланок профілактики дорожньо-транспортних пригод.

Державне підприємство «Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій» МОЗ України доводить до Вашого відома про проблеми у сфері медичного забезпечення безпеки дорожнього руху, які потребують особливої уваги.

У сфері медичного забезпечення безпеки дорожнього руху діє ряд нормативно-правових документів, що не виконуються, зокрема:

1. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень», яким передбачено у місячний строк з дня опублікування закону врегулювати порядок здійснення контролю за проходженням водіями транспортних засобів, які здійснюють перевезення пасажирів чи вантажів, щозмінного передрейсового медичного огляду.

2. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 березня 2012 року № 140-р «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року».

3. Заходи з розслідування причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 12 жовтня 2010 року в Дніпропетровської області, затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.10.2010 № 1951-р.

4. Наказ МОЗ України від 13.05.2011 № 283 «Про внесення змін до Плану діяльності Міністерства охорони здоров'я України з підготовки проектів регуляторних актів на 2011 рік ».

5. Рішення Колегії МОЗ України (на виконання доручення Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі А. Клюєва від 25.10.2011) з питань підвищення безпеки дорожнього руху, в тому числі впровадження організаційних, методичних, інформаційних заходів серед учасників дорожнього руху.

І. Відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров'я України (надалі - МОЗ України), затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467/2011, МОЗ України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони здоров'я, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

У межах своїх повноважень МОЗ України організовує виконання актів законодавства і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією. Основними завданнями МОЗ України, зокрема, є визначення вимог до професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації медичних працівників, встановлення єдиних кваліфікаційних вимог до осіб, які провадять медичну діяльність.

Навчання медичних працівників методам проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів, перевірка отриманих знань сприяє покращенню організації та якості проведення медичних оглядів, унеможливлює безконтрольність медпрацівників і керівників автопідприємств уникнути особистої відповідальності за виявлення у водіїв ознак різних захворювань, ознак уживання алкоголю, наркотиків, заборонених лікарських препаратів, залишкових проявів алкогольної інтоксикації (синдрому похмілля), перевтоми, підвищує рівень їх відповідальності за належне виконання своїх обов’язків.

Запровадження обов'язку проведення оглядів спеціально підготовленими медичними працівниками та визначення для цього установи, якою є Державне підприємство «Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій» МОЗ України не суперечить змісту ст. 45 Закону України "Про дорожній рух" і здійснено в межах повноважень, покладених на МОЗ України та МВС України вказаною статтею, що підтверджено постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 жовтня 2011 року.

ІІ. З 2009 року втрачено контроль за діяльністю комісій з проведення медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів. Бланки Медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом, ф. 083/о, є документами суворого обліку і відображають якість роботи медичних комісій. Проте, обіг медичних довідок став елементом бізнесу і втратив свою функціональність як інструмент відповідальності закладу охорони здоров’я за проведеними медичними оглядами. У Медичній довідці визначається здатність особи керувати відповідною категорією транспортних засобів, а також термін її дії.

Дискредитована побудована роками система використання бланків суворої звітності. Медичні довідки купують хворі на епілепсію, наркоманію, алкоголізм чи інші хвороби або вади, при яких не дозволяється керувати транспортними засобами, в гаражах, в кіосках, в закладах охорони здоров’я різних форм власності. Замовлення та забезпечення бланками суворого обліку закладів охорони здоров’я України наркологічного, психіатричного профілю (сертифікат про проходження обов'язкового профілактичного наркологічного огляду, ф. № 140-0 (облікова), та медична довідка про проходження обов'язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів (форма № 122-2/о) проводиться через приватні структури, не визначені жодним нормативно – правовим актом.

З метою запобігання проявам корупції, забезпечення ефективного використання державних коштів, створення прозорої системи обігу бланків суворого обліку, попередження зловживань на усіх етапах обігу бланків суворого обліку необхідно ввести в дію автоматизовану систему «База даних обліку забезпечення та використання закладами охорони здоров'я бланків Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом, форма № 083/о (облікова)». Розроблено проект наказу «Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних обліку забезпечення та використання закладами охорони здоров'я бланків Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом, форма № 083/о (облікова)».

ІІІ. Щоденний огляд транспортного засобу механіком, визначення медпрацівником, який проводить передрейсові медичні огляди, придатності водія до керування транспортним засобом , показники спідометра, завдання на зміну, відмічаються в шляховій листівці. Працівники ДАІ перевіряли наявність вищезгаданих обов’язкових заходів по забезпеченню безпеки дорожнього руху. Завдяки Державній службі України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва шляхова листівка відмінена як документ обов’язковий для перевірки працівниками ДАІ. Втрачено контроль за проходженням водіями транспортних засобів, які здійснюють перевезення пасажирів чи вантажів, щозмінного передрейсового медичного огляду.

На засіданні Кабінету Міністрів України 18.07.2012 року М.Я. Азаров відмітив про необхідність перегляду заходів з дерегуляції, «…особливо там, де йде мова про безпеку наших людей. Це стосується і вантажних перевезень, і, насамперед, пасажирських перевезень, до яких, можливо, вимоги повинні бути більш суворими. Є гостра необхідність встановити жорсткіший контроль за станом здоров'я водіїв, ступенем їх стомленості…».

Є необхідність в поверненні шляхової листівки як документу обов’язкового для перевірки працівниками ДАІ з метою контролю за проходженням водіями транспортних щозмінного передрейсового медичного огляду.

З повагою

Директор А.М.Франчук

Урядова комісія, призначена розпорядженням Прем'єр-міністра України від 12.10.2010 № 1951-р з розслідування причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 12 жовтня 2010 року в Дніпропетровської області, встановила ряд порушень у сфері медичного забезпечення дорожнього руху, про що зазначено в Акті розслідування причин дорожньо-транспортної пригоди.

Заходами, затвердженими Урядовою комісією щодо забезпечення безпеки перевезень та попередження таких аварій, передбачено:

10. МОЗ разом Держгірпромнаглядом розробити та затвердити інструкцію з професійного добору водіїв транспортних засобів.

Строк до 1квітня 2011року

11. МОЗ:

11.1. Розробити єдиний реєстр Медичних довідок щодо придатності до керування транспортними засобами та забезпечити доступ до бази даних органів контролю з питань автомобільного транспорту, удосконалити процесс навчання і перевірки знань медичних працівників , які здійснюють передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів і передбачити їх відповідальність за належне виконання обовязків.

Строк: до 25 грудня 2010року

11.2. Визначити процедуру знищення штампів медичних працівників та забезпечити інформування про це органів державного контролю з питань автомобільного транспорту.

Строк: до 01 лютого 2011 року

11.3. забезпечити надання медичної допомоги постраждалим , у тому числі проведення реабілітаційних заходів.

Строк: до завершення реабілітаційного періоду.

Урядова комісія, призначена розпорядженням Прем'єр-міністра України від 12.10.2010 № 1951-р в Акті розслідування причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 12 жовтня 2010 року поблизу с. Максимівна Дніпропетровської області, надання допомоги постраждалим і членам сімей загиблих встановила:

(Згідно з Медичною довідкою щодо придатності до керування транспортним засобом серії 2МДГ № 128015 Гречка М.М. вона була видана комунальним закладом «Марганецька центральна міська лікарня» 25 березня 2009 року та дійсна до 25 березня 2014 року, тобто термін її дії 5 років, що не відповідає вимогам пункту 3.6 Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства внутрішніх справ України від 05.06.2000 № 124/345 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18.07.2000 за № 435/4656), згідно з яким для водіїв транспортних засобів віком понад 55 років (жінки - віком понад 50 років) термін дії виданої Медичної довідки становить 2 роки.

На момент розслідування встановлено, що Медична довідка гр. Гречку Миколі Миколайовичу востаннє видавалась у 2004 році. Так, відповідно до інформації, наданої комунальним закладом «Марганецька центральна міська лікарня» (лист від 22.10.2010 № 1622/12), медичний огляд комісії з придатності управління автотранспортом Гречко М.М. проходив у цьому закладі у 2004 році, коли він отримав допуск до керування з корекцією зору (окуляри, контактні лінзи).

З А К О Н У К Р А Ї Н И

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень

(витяг)

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності через 30 днів з дня його опублікування.

3. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня опублікування цього Закону:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;

вжити заходів щодо вдосконалення системи обліку даних про автомобілі, що знаходяться в розшуку, передбачивши можливість автоматичного доступу до цих даних працівників Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України, які працюють на патрульних автомобілях і стаціонарних постах;

врегулювати порядок здійснення контролю за проходженням водіями транспортних засобів, які здійснюють перевезення пасажирів чи вантажів, щозмінного передрейсового медичного огляду.

Президент України В.ЯНУКОВИЧ

м. Київ, 5 липня 2011 року
№ 3565-VI

Запропоновані заходи з метою попередження дорожньо- транспортних пригод:

Законом України від 05.07.2011 № 3565-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень», передбачено:

у місячний строк з дня опублікування привести нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;

врегулювати порядок здійснення контролю за проходженням водіями транспортних засобів, які здійснюють перевезення пасажирів чи вантажів, щозмінного передрейсового медичного огляду.

Стаття 46. Закону України « Про дорожній рух» наголошує про те, що Адміністрація підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання, до штатів яких входять водії, зобов'язана:

Для медичного контролю обслуговування водіїв та їх оздоровлення підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та господарювання при чисельності водіїв 100 і більше чоловік створюються відомчі спеціалізовані медичні, фельдшерські та оздоровчі пункти, медико-санітарні частини, поліклінічні відділення та заклади охорони здоров'я, а при чисельності водіїв менше 100 чоловік - з територіальними медичними закладами укладаються договори на їх медичне обслуговування.

Удосконалення нормативно-правового оформлення механізму проведення навчання медичних працівників методам проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів, сприяє покращенню організації та якості проведення даних медичних оглядів водіїв транспортних засобів, приведе до унеможливлення безконтрольності медпрацівників і керівників автопідприємств уникнути особистої відповідальності за допуск до керування транспортними засобами водіїв, які перебувають у хворобливому стані, у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебувають під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Пропонуємо доручити Державному підприємству «Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій» Міністерства охорони здоров’я України:

- розробити порядок здійснення контролю за проходженням водіями транспортних засобів, які здійснюють перевезення пасажирів чи вантажів, щозмінного передрейсового медичного огляду;

- розробити вимоги до матеріально – технічного забезпечення робочих місць медичних працівників, які проводять передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів;

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

(витяг)

Про затвердження плану заходів щодо реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року

від 21 березня 2012 р. № 140-р

I. Удосконалення механізму державного регулювання у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху

5. Забезпечити:

1) опрацювання питання щодо чіткого розмежування повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху

2) опрацювання питання щодо порядку залучення позабюджетних джерел фінансування заходів з реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні

7. Подати Кабінетові Міністрів України узгоджені пропозиції щодо активізації роботи Координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху.

18. Розробити та затвердити:

2) вимоги до матеріально-технічного забезпечення робочих місць медичних працівників, які проводять передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів, погодивши їх з Антимонопольним комітетом України.

МОЗ. 2012 рік.

20. Опрацювати за участю відповідних громадських та профспілкових організацій питання щодо запровадження заходів з проведення обов’язкового психофізіологічного обстеження водіїв, які здійснюють комерційні перевезення пасажирів і вантажів.

МОЗ, Мінінфраструктури, МВС. 2012-2013 роки.

21. Опрацювати питання щодо створення Реєстру медичних працівників, які проводять передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів, та в установленому порядку подати Кабінетові Міністрів пропозиції щодо його вирішення.

МОЗ, Антимонопольний комітет. 2012 рік.

22. Посилити контроль за якістю проведення медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, а також за веденням бази даних обліку виданих медичних довідок щодо придатності до керування транспортним засобом, забезпечивши доступ працівників Державтоінспекції МВС до зазначеної бази даних у встановленому законодавством порядку.

МОЗ, МВС. 2012-2013 роки.

23. З урахуванням міжнародного досвіду регулювання питань, пов’язаних з періодичністю і порядком проходження медичного огляду водіями транспортних засобів, внести зміни до Переліку захворювань і вад, при яких особа не може бути допущена до керування відповідними транспортними засобами, затвердженого наказом МОЗ від 24 грудня 1999 р. № 299.

МОЗ. 2012 рік.

Виступ Азарова М.Я. на засіданні Кабінету Міністрів України 18.07.2012 року

Шановні колеги!

Зараз, в літній період, люди частіше подорожують: відвідують рідних, їдуть на відпочинок чи на присадибні ділянки. Значно побільшало в транспорті і на дорогах дітей. Тому особливої уваги набуває питання безпеки дорожнього руху.

На жаль, високий рівень травматизму та смертності на дорогах перейшов вже у якусь стадію епідемії. Епідемії, що вбиває та калічить.

Тільки за першу половину 2012 року на автошляхах країни в дорожньо-транспортних пригодах постраждало і загинуло більше 17 тис.осіб.

Зростання кількості транспортних засобів, їх швидкостей ставить нові вимоги і щодо безпечності пасажирських перевезень.

Це надзвичайно актуальна тема. Адже на сьогодні половина всіх пасажирів в Україні перевозиться автомобільним транспортом. Тому аварії за участю пасажирського транспорту набувають особливого резонансу і, цілком зрозуміло, суспільного занепокоєння.

Після страшної катастрофи під Черніговом, коли загинули 15 прочан із Росії, трапилося ще кілька масштабних аварій з багатьма постраждалими: 11 липня, Львівська область - ДТП за участі автобуса - 13 постраждалих; 12 липня, Харківська область - 14 постраждалих, двоє загинуло; 15 липня, Закарпатська область - 9 постраждалих!

Нажаль, не рідко перевізники нехтують безпекою людей.

Переважна більшість пасажирів підтвердять, що, сідаючи в автобус, чи так звану «маршрутку», вони не мають гарантії, що транспортний засіб -справний, водій - кваліфікований або не перевтомлений, і що він не буде систематично порушувати правила дорожнього руху.

Інколи, особливо, на міжміських маршрутах водії розвивають швидкість гоночних автомобілів. Проте, що найголовніше, рідко бувають покарані за такі порушення.

У людей виникає питання: куди дивляться:

місцеві органи влади, які надають дозволи на перевезення;

•Державна інспекція з безпеки на наземному транспорті, яка здійснює ліцензування;

Міністерство внутрішніх справ, фахівці якого повинні слідкувати за безпекою на дорогах?

Контролери є, а прогресу - немає.

Склалася парадоксальна ситуація - з року в рік збільшується кількість штрафів, адмінпротоколів за порушення в сфері пасажирських перевезень. Але це не зменшує кількість травматизму і смертельних випадків на дорогах.

Потрібні негайні і рішучі дії.

Звертаю увагу і Міністерства внутрішніх справ і всіх його підрозділів, -особливо Державтоінспекції, - безпека руху була і є вашим найбільш пріоритетним завданням.

Але чи забезпечується вона сьогодні належним чином?

Завдання Мінінфраструктури та Мінекономрозвитку. Треба подивитися, чи не надмірно ми захопилися дерегуляцією. Особливо там, де йде мова про безпеку наших людей.

Це стосується і вантажних перевезень, і, насамперед, пасажирських перевезень, до яких, можливо, вимоги повинні бути більш суворими.

Також залишаються не вирішеними ще кілька проблем у сфері перевезень пасажирів: зокрема, відсутність будь-яких вимог щодо оформлення нерегулярних перевезень, недоліки у функціонуванні мережі автостанцій, яка створює соціальну напругу серед перевізників.

Все це знижує якість і безпеку перевезень.

Є гостра необхідність встановити жорсткіший контроль за станом здоров'я водіїв, ступенем їх стомленості - як це вимагають міжнародні правила, а також за технічною справністю транспортних засобів.

Вже дані доручення скорегувати вимоги до безпеки під час руху екскурсійних автобусів.

Потрібно ще раз переглянути вимоги щодо пересування автобусів з людьми у нічну пору, суворо контролювати час, проведений водієм за кермом, а також перевіряти наявність змінних водіїв в автобусах далекого сполучення у будь-яку пору доби.

Тому доручаю Міністерству інфраструктури разом з Міністерством внутрішніх справ переглянути систему допуску водіїв до перевезень пасажирів автомобільним транспортом.

Неприпустимими є факти, які допускаються сьогодні, коли перевезенням пасажирів може займатись людина, що провчилась два місяці в автошколі і отримала посвідчення водія.

Завдання Державній інспекції з безпеки на наземному транспорті разом з МВС: започаткувати у серпні 2012 року місячник з безпеки дорожнього руху.

Це, як мінімум, тридцять днів масштабних інформаційних заходів, націлених на підвищення інформованості і усвідомлення суспільством найбільш гострих проблем безпеки дорожнього руху.

У цьому контексті надзвичайно важливу роль відіграє і такий фактор, як якість доріг.

Хочу нагадати, що, незважаючи на складності післякризового періоду, за 2 роки, у тому числі в рамках підготовки до Євро-2012, ми побудували та відремонтували майже 3 тисячі км доріг.

Це у 7 разів більше ніж у 2008-2009 роках.

Тим не менш, Уряд усвідомлює, що транспортна інфраструктура на місцях, особливо в малих містах та сільській місцевості, потребує негайного масштабного поліпшення.

Низька якість доріг, а в деяких випадках їх відсутність, не тільки знижує якість життя мешканців цих територій, а й гальмує економічний розвиток.

Я переконаний, що дороги повинні бути однаково якісними по всій країні: і в столиці, і в обласних та районних центрах, і у маленьких містечках та селах.

Витяг з ПРОТОКОЛУ

робочої наради при заступнику Міністра-керівнику апарату

Міністерства охорони здоров’я України

Від 20.07.2012р

Голова – Богачев Р.М., заступник Міністра-керівник апарату Міністерства охорони здоров’я України;

Секретар – Сулімова О.А., начальник служби нормативно-правової та кадрової роботи Державного підприємства «Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій» Міністерства охорони здоров’я України.

ПРИСУТНІ:

Толстанов О.К. - заступник Міністра;

Юрченко В.Д. – радник Міністра;

Хобзей М.К. – директор Департаменту лікувально-профілактичної допомоги;

Россол К.О. – помічник заступника Міністра-керівника апарату, радник з фінансових питань;

Франчук А.М. – директор Державного підприємства «Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій» Міністерства охорони здоров’я України;

Рощін Г.Г. – директор Українського науково-практичного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.

Для вирішення проблемних питань в сфері медичного забезпечення безпеки дорожнього руху пропонується:

1. Підготувати лист до Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства інфраструктури України щодо проведення спільних рейдів на предмет дотримання чинного законодавства у сфері медичного забезпечення безпеки дорожнього руху закладами охорони здоров’я та перевізниками.

2. Провести нараду із залученням відповідних громадських та профспілкових організацій для опрацювання питання щодо запровадження заходів з проведення обов’язкового психофізичного обстеження водіїв, які здійснюють перевезення пасажирів і вантажів.

3. Провести спільні рейди щодо дотримання чинного законодавства у сфері медичного забезпечення безпеки дорожнього руху закладами охорони здоров’я та перевізниками з Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством інфраструктури України після отримання їх погодження.

4. Провести селекторну нараду за участю Міністра охорони здоров'я Автономної Республіки Крим,начальників управлінь (головних управлінь) охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, керівників територіальних управлінь Державної служби України на наземному транспорті, Міністерства внутрішніх справ України з метою доведення вимог чинного законодавства.

5. Аналіз ситуації, що склалася у сфері медичного забезпечення безпеки дорожнього руху, факти недотримання чинного законодавства довести до Першого віце-прем'єр-міністра України Хорошковського В.І.

6. Пропозиції щодо врегулювання порядку здійснення контролю за водіями транспортних засобів, які здійснюють перевезення пасажирів чи вантажів, щозмінного передрейсового медичного огляду направити на обговорення в органах державної влади.

7. Проекти наказів «Про внесення змін до наказу МОЗ України та МВС України від 05.06.2000 № 124/345», «Про затвердження Порядку навчання медичних працівників методам проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв транспортних засобів», «Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних обліку забезпечення та використання закладами охорони здоров'я бланків Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом, форма № 083/о (облікова)» погодити з зацікавленими міністерствами та відомствами, після чого подати на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

Додаток
до наказу МОЗ України
від 13.05.2011 № 283

ЗМІНИ

до Плану діяльності Міністерства охорони здоров'я України

з підготовки проектів регуляторних актів на 2011 рік

з/п

Вид та назва проекту регуляторного акта

Обґрунтування необхідності прийняття проекту акта

Строк підготовки

Найменування підрозділу, відповідального за розроблення проекту

Проект наказу МОЗ України "Про затвердження Порядку навчання медичних працівників методам проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв транспортних засобів"

Відповідно до наказу МОЗ України та МВС України від 05.06.2000

№ 124/345 "Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів" та з метою визначення механізму проведення навчання медичних працівників методам проведення передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв транспортних засобів

IІ квартал

Департамент лікувально- профілактичної допомоги

Проект наказу МОЗ України "Про внесення змін до наказу МОЗ України та МВС

від 05.06.2000 № 124/345"

Приведення у відповідність нормативно-правових актів до Закону України від 24.09.2008 № 586-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху", Положення про порядок видачі посвідчень тракториста-машиніста, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.94 № 217, Порядку проведення державного технічного огляду тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.09 № 403

IІ квартал

Департамент лікувально- профілактичної допомоги

Проект наказу МОЗ України "Про затвердження Положення про порядок ведення бази даних обліку забезпечення та використання закладами охорони здоров’я бланків Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом, форма № 083/о (облікова)"

Відповідно до Закону України від 30 червня 1993 № 3353-XII "Про дорожній рух", Закону України від 24 вересня 2008 року N 586-VІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху", постанови Кабінету Міністрів України від 9 липня 2008 року N 606 "Про затвердження Порядку проведення державного технічного огляду колісних транспортних засобів", наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства внутрішніх справ України від 05.06.2000 № 124/345 «Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», з метою вдосконалення медичного забезпечення безпеки дорожнього руху

IІ квартал

Департамент лікувально- профілактичної допомоги

Про затвердження Перелiку

захворювань і вад, при яких

особа не може бути допущена до

керування відповідними

транспортними засобами

Приведення у відповідності до положень Директиви 2006/126/ЄС Європейського парламенту і Європейської Ради від 20.12.2006. «Про водійські посвідчення», із змінами та доповненнями, внесеними Директивою 2009/113/ЄС від 25.08.2009 з врахуванням існуючої національної ситуації в інтересах безпеки на дорогах.

IІ квартал

Департамент лікувально- профілактичної допомоги

Про затвердження основних облікових форм, що використовуються в закладах охорони здоров’я

Приведення у відповідність нормативних актів у зв’язку з набуттям чинності Указу Президента України від 13.04.2011 № 467/2011 «Про Положення про Міністерство охорони здоров’я України»

Директор Департаменту

лікувально-профілактичної допомоги

М.К. Хобзей

Проект рішення Колегії з питань підвищення безпеки дорожнього руху

17.10. 2011року

Заступнику Міністра - керівнику апарату (Калішенко Г. М.), Директору лікувально-профілактичної роботи (Хобзей М.К.):

1. Забезпечити приведення нормативних актів, що регулюють порядок навчання медичних працівників методам проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів, порядок ведення бази даних обліку забезпечення та використання закладами охорони здоров'я бланків Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом, форма № 083/о (облікова).

Покласти виконання зазначених нормативно-правових актів на ДП „Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій” МОЗ України як відповідальну установу щодо медичного забезпечення безпеки дорожнього руху.

Термін виконання -

до 29 грудня 2011 року.

2. Впровадити всеукраїнські автоматизовані програми обліку:

-використання комісіями з медичних оглядів водіїв (кандидатів у водії) транспортних засобів бланків Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом, форма № 083/о (облікова);

-медичних працівників, що проводять щозмінні передрейсові (післярейсові) медичні огляди водіїв транспортних засобів.

Термін виконання -

у встановлений строк.

3. Прискорити погодження розроблених МОЗ України нормативно-правових актів з питань медичного забезпечення безпеки дорожнього руху.

Термін виконання -

до кінця поточного року.

Директор Департаменту

М. Хобзей

Система організації медичного забезпечення безпеки дорожнього руху базується на низці законів України та інших нормативно-правових актах, а саме:

Закони України:

- «Про дорожній рух» (ст.ст. 10, 12, 15, 35, 45,46).

- «Про автомобільний транспорт» (ст.ст. 18,30,34).

- «Про внесення змін до деяких законодавчих актів Україн щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень» (Прикінцеві положення).

- Кримінальний кодекс України: Стаття 287.

- Кодекс України про адміністративні правопорушення: Статті 128, 129, 130,133-1.

Постанови Кабінету Міністрів України:

- від 06.04.1998 № 456 «Про затвердження Програми забезпечення безпеки дорожнього руху та екологічної безпеки транспортних засобів»

- від 06.11.97 № 1238 «Про обов'язковий профілактичний наркологічний огляд і порядок його проведення»

- від 27 вересня 2000 р. № 1465 «Про затвердження Порядку проведення обов'язкових попередніх та періодичних психіатричних оглядів і переліку медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи, яка провадить цю діяльність, або оточуючих»;

- від 10.10.2001 № 1306 «Про правила дорожнього руху»;

- від 18.02.1997 № 176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту»(зі змінами і доповненнями);

- від 03.12.2008 № 1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» (зі змінами і доповненнями);

- від 17.12.2008 №1103 «Про затвердження Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду»

- від 12.10.2010 № 1951-р Заходи, запропоновані Урядовою комісією щодо забезпечення безпеки перевезень та попередження таких аварій з розслідування причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 12 жовтня 2010 року поблизу с.Максимівка Дніпропетровської області. (п. 11.1. 11.2. 11.3.)

- від 25.05.2011 № 480-р «Про схвалення Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року» (п. 9, 10, 11, 12, 13, 14).

Накази:

- Наказ МОЗ України та МВС України від 05.06.2000 № 124/345 «Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів» із змінами, внесеними наказом МОЗ України та МВС України від 11.01.2010 № 1/1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.03.2010 за № 235/17530;

- Наказ МОЗ України № 299 від 24.12 99 р. «Про затвердження Переліку захворювань і вад, при яких особа не може бути допущена до керування відповідними транспортними засобами»

- Наказ МОЗ України від 28.11.97 № 339 «Про вдосконалення системи профілактичних протиалкогольних та протинаркотичних заходів та обов'язкових профілактичних наркологічних оглядів», що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11.12.97 за № 586/2390,

- Наказ МОЗ України від 17.01.02 № 12 «Про затвердження Інструкції про проведення обов'язкових попередніх та періодичних психіатричних оглядів», що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.02.02 за №94/6382

- Наказ МОЗ України від 20.10.99 № 252 «Про затвердження Порядку видачі медичної довідки для отримання дозволу (ліцензії) на об'єкт дозвільної системи», що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.11.99 за №768/4061

- Наказ МОЗ України від 22.08.2011 р. № 526 «Про скасування наказу Міністерства охорони здоров’я України від 07.10.2008 № 573»;

- Наказ МОЗ України від 02.02.2011 № 49 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики»»

- Наказ МОЗ України від 14.03. 2011 № 142 «Про вдосконалення державної акредитації закладів охорони здоров'я»;

- Наказ Міністерства транспорту та зв'язку України 02.07.2010 № 427 Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт" зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 липня 2010 р. за 562/17857;

- Наказ Міністерства транспорту та зв'язку України та Міністерства внутрішніх справ України від 10.01.2006 № 1/6 «Про забезпечення безпеки пасажирських перевезень» (із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 765/504 від 19.10.2010);

- Лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 16.03.2010 № 3259